Zadania zlecone gminy to te, które państwo lub inne jednostki samorządu terytorialnego przekazały gminie w drodze ustawy lub na podstawie porozumienia. Na realizację zadań zleconych gmina otrzymuje środki finansowe od zlecającego w formie subwencji lub dotacji w wysokości koniecznej do wykonania tych zadań. Do podstawowych zadań zleconych realizowanych przez Gminę Suchy Las zaliczyć należy:
zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z ewidencją działalności gospodarczej;
zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z ewidencją ludności;
zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w zakresie należącym do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego wynikające z ustawy "Prawo o aktach stanu cywilnego";
zadania zlecone z zakresu administracji rządowej z zakresu zabezpieczenia społecznego, które szczegółowo przedstawiono w zakładce Pomoc społeczna.
Realizacja zadań z zakresu ewidencji działalności gospodarczej w 2021 r.
Realizacja zadań z zakresu spraw meldunkowych w 2021 r.
Realizacja zadań z zakresu spraw cywilnych w 2021 r.