zadania zlecone


Zadania zlecone gminy to te, które państwo lub inne jednostki samorządu terytorialnego przekazały gminie w drodze ustawy lub na podstawie porozumienia. Na realizację zadań zleconych gmina otrzymuje środki finansowe od zlecającego w formie subwencji lub dotacji w wysokości koniecznej do wykonania tych zadań. Do podstawowych zadań zleconych realizowanych przez Gminę Suchy Las zaliczyć należy:

  • zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z ewidencją działalności gospodarczej;

  • zadania zlecone z zakresu administracji rządowej związane z ewidencją ludności;

  • zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w zakresie należącym do kierownika Urzędu Stanu Cywilnego wynikające z ustawy "Prawo o aktach stanu cywilnego";

  • zadania zlecone z zakresu administracji rządowej z zakresu zabezpieczenia społecznego, które szczegółowo przedstawiono w zakładce Pomoc społeczna.



Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej



Realizacja zadań z zakresu ewidencji działalności gospodarczej w 2021 r.


Ewidencja ludności i dowody osobiste



Realizacja zadań z zakresu spraw meldunkowych w 2021 r.


Rejestracja stanu cywilnego



Realizacja zadań z zakresu spraw cywilnych w 2021 r.